Pišlická desková hra GO
Legendární asijská hra, která se s velikou oblibou hraje již 4 tisíce let napříč generacemi v oblasti východní Asie. Podle učení taoistů je hra GO prostředkem k poznání sama sebe. Objevte úžasně propracovaný systém hry s jednoduchými pravidly, kterou můžete úspěšně hrát na úrovni začátečníka i velmi profesionálně na mezinárodních turnajích.
Součástí této luxusní soupravy GO je: dřevěná skládací hrací deska (GOBAN) z výběrového březového dřeva, masiv, rozměry 340 x 400 x 25 mm (v rozloženém stavu), povrch neošetřený. Skleněné kuličky průhledné 180ks, skleněné kuličky černé 180ks, Ø12mm, v plátěném pytlíku.
Deska je na vrchní straně opatřena pravoúhlou sítí linek 19 x 19 – plná verze. Na průsečíky linek kladou hráči střídavě světlé a tmavé kameny (skleněné kuličky, Ø12mm). V průsečících jsou vyfrézované mělké jamky, které nádherně udržují kameny v pozicích a to i v případě, že do desky někdo náhodně drcne.
Pravidla hry GO:
- Hru začíná hráč s tmavými kameny. Hráči střídavě kladou na průsečíky kameny své barvy. S kameny se na hrací desce neposunuje.
- Každý kámen má tzv. SVOBODY – tj. volné pozice na průsečících kolmo: nahoře, dole, vlevo, vpravo. Šikmé, diagonální pozice se za „svobody“ nepovažují. Kámen, umístěný při okraji hrací desky má pouze tři „svobody“, kámen v rohu pouze dvě.
- Hráč usiluje o obsazení všech svobod u protivníkova položeného kamene. Pokud se to podaří, hráč vezme obklíčený protivníkům kámen a schová si ho jako ZAJATCE.
- Obsadit všechny svobody lze také u skupiny kamenů téže barvy. V tomto případě je nutné obsadit svobody od všech kamenů dané skupiny.
- Je zakázáno provést sebevraždu (tj. tahem sebrat vlastní skupině kamenů poslední svobodu). Toto pravidlo neplatí, pokud tímto tahem zajme hráč kámen / kameny protivníka.
- Hráč nesmí táhnout tak, aby se přesně zopakovala pozice na celé hrací desce, která byla před tahem protivníka. (Tzv. pravidlo KÓ)
- Hráč se může vzdát svého tahu slovem PASS. Pokud to udělají oba hráči po sobě, hra končí. Hra rovněž končí po uplynutí dohodnutého časového limitu (např. 60 min), nebo nemožnosti jednoho z hráčů učinit tah.
- Počítání skóre na konci hry: za každého zajatce si hráč počítá bod. Za každý volný průsečík, kterému hráč sebral všechny svobody, se počítá bod. Bílému hráči náleží na konci hry kompenzace 5,5 bodu za to, že nezačínal hru. (Půlka bodu znemožňuje remízu.) Hráč s větším počtem bodů vyhrává partii.